Dublin Street

Forfatter: Samantha Young
Forlag: Flamingo
E-bogen er stillet til rådighed af Flamingo books
Originaltitel: On Dublin Street
Sidetal: 310
Serie: Nr. 1 i Dublin Street serien


I årevis har Jocelyn Butler forsøgt at løbe fra sin fortid, men nu venter fremtiden...
Amerikanske Jocelyn flygter fra sin tragiske fortid i USA og slår sig ned i moderens hjemland, Skotland. Alt er fint indtil Jocelyn flytter ind i en lejlighed på Dublin Street - og møder en mand, som vender op og ned på hendes skærmede tilværelse.

Forretningsmanden Braden Carmichael er vant til at få det han vil, og han vil have Jocelyn. Han forslår en "ordning" som vil tilfredsstille dem begge. Men da Jocelyn indser at Braden ikke vil nøjes med grænseløs, overvældende lidenskab, skal hun gøre op med sig selv, om hun er klar til at sænke paraderne og lade hemmelighederne komme frem i lyset...


Jeg synes alle erotiske bøger bliver sammenlignet med Fifty Shades of Grey, og jeg gør det selv. Alle dem jeg har læst, minder så meget om hinanden, og det gør denne for sin vis også, men på en god, overraskende måde.
Ja, Braden er meget kontrollerende og magtfuld, lige som Mr. Grey, men han forstår at lave kompromiser og vis følelser, og er meget mere "likeable" for mig.
Jocelyn har sine problemer og fortid, lige som Miss Steele, men igen er de meget langt fra hinanden personligt. Jeg elsker Jocelyn, og forstår hende. Jeg forstår hvorfor hun gør de ting hun gør, og de forsvarsmekanismer hun har.

Jeg synes historien var rigtig god, og super hyggelig. Der er meget mere venskab og følelse med, end bare en ren erotisk historie. Selvfølgelig er det med i historien (ellers ville det ikke være en erotisk historie), men det bliver gjort på en god og delikat måde.

Slutningen synes jeg dog er meget forhastet. Specielt når jeg ved det er den første i en serie. Jeg sidder med mange spørgsmål om den serie. Bliver det en stor kærligheds blah? Hvad sker der efter "det jeg ikke kan sige"? Og hvorfor ikke bare slutte med "det de gør inden, det jeg ikke kan sige"? For mig er hele historien sluttet - lidt hurtigt med de 2 år efter, men den får en fin afrunding. Så hvad fortsætter den med?
Man skal passe på med at skrive en serie, bare for at skive en serie. Nogen gange er det altså bedre bare at lave den enkelte bog stå alene. Men skal selvfølgelig ikke dømme de næste bøger, inden jeg har læst dem ;)

Men jeg nød historien og synes den var god og meget hurtigt at læse, fordi der var nogle super dejlige karakterer i. Ellie nød jeg fuldt ud! Hun var godt nok en dejlig pige!
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag