Tobias' fortællinger

Forfatter: Veronica Roth
Forlag: Alvilda
Originaltitel: Four - A Divergent collection
Sidetal: 312
Serie: Tillægsbog til serien Divergent


Tobias blev kendt som den uudgrundelige og karismatiske "Four" i Divergent - Afvigeren.
Få indblik i Tobias' dramatiske baggrundshistorie og kom helt tæt på de mest skelsættende øjeblikke i hans liv - fortalt fra hans perspektiv. Indeholder fire præ-Divergent-historier og tre ekstra episoder fra filmen.

Jeg var meget spændt på denne bog fra Tobias' synvinkel og ikke mindst for at vide mere om hans baggrund og hans far.
Den er delt op i Faktionen, Aspiranten, Sønnen, Forræderen og 3 udvalgte scener fra Tobias' synsvinkel. Jeg elskede de 3 første "historier"/synsvinkler. Det fik mig til at holde mere af Tobias og hade mere hans far. Dog synes jeg 4 synsvinkel manglede en overgang. I mellem synsvinkel 3 og 4 der var der gået 1½ år ca. og det var meget bum bum bum så møder han Tris og bliver forelsket. Det hele er meget hurtigt, og det er jo nok fordi vi kender historien fra Tris i den første bog. Derudover synes jeg de sidste 3 udvalgte scener var meget malplaceret. Det var små 20 sider som vi kender fra den første bog - fra Tobias' synsvinkel - men der er bare ikke ændret ret meget.
Men det er en hyggelig lille bog at slutte trilogien af med.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.


Kommentarer

Populære opslag