Oprøreren

Forfatter: Veronica Roth
Forlag: Alvilda
Originaltitel: Insurgent
Sidetal: 442
Serie: Nr. 2 i Divergent serien


Fremtidens verden er inddelt i fem faktioner. Dit tilhørsforhold dikterer dit liv. Tris har fravalgt sin familie og sluttet sig til Skytsenglene. Men da der udbryder krig mellem faktionerne, og hendes nærmeste bliver dræbt, styrter hendes verden i grus. Som divergent bærer hun samtidig på en grusom hemmelighed. Hvis hun skal redde verden, må hun igen gøre sig fri. Også selvom det betyder, at hun må sige farvel til den, hun elsker allermest.

En utrolig spændende to'er! Den fortsætter direkte fra bog ét og magt kampen er utrolig spændende! Krigen bryder ud og det er svært for alle at finde ud af hvem de kan stole på. Lige som de tror at de har fundet ud af hvem de kan stole på, så ændre begivenhederne sig og de bliver igen i tvivl. Den største overraskelse var for mig klart Peter og Edward, og ikke mindst Caleb!!
Men jeg kan ikke lade vær med at blive lidt irriteret på Tris. Hun bliver ved med at lyve for alle. Og selvom jeg egentlig godt kan forstå hvorfor hun gør det, så forstår jeg ikke hvorfor hun ikke i det mindste er ærlig over for Tobias! Men jeg glæder mig til at til læse den tredje bog, for afslutningen er meget chokerende og ligger op til rigtig meget dobbeltspil, løgn og latin.
Det er også rigtig trist at sige farvel til de mange mennesker som mister livet.

! SPOILERS FRA BOG 1 ! (Det er markeret med hvidt, så du ikke kommer til at læse noget ved en fejltagelse - det kan jeg godt finde på nogen gange, selvom jeg ikke vil)
Tris sørger stadig over sine forældre og har rigtig svært ved at holde sig sammen, og ikke mindst efter hun var tvunget til at dræbe Will. Hun er ikke helt sig selv, og Tobias har også svært ved at samle sig selv, ikke mindst da Tris laver en dum beslutning om at dø.


Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag