Orkideens hemmelighed

Forfatter: Lucinda Riley
Forlag: Turbulenz
Originaltitel: Hothouse Flower
Sidetal: 523
Serie: -


Kort referat:
Som barn tilbringer koncertpianisten Julia Forrester mange timer sammen med sin morfar i drivhuset på godset Wharton Park, hvor han er gartner.
Flere år senere vender Julia tilbage til Wharton Park for at finde trøst efter en voldsom familietragedie. Her møder hun stedets nye ejer, Kit Crawford, en mand, som selv er tynget af en sørgelig fortid.
Kit forærer Julia en gammel krigsdagbog, han har fundet under renoveringen af Wharton Park. Dagbogen bliver nøglen til de hemmeligheder, der gemmer sig dybt, dybt inde bag godsets majestætiske ydre.
Julia bliver sendt tilbage i tiden til Olivia og Harry Crawfords verden, et ungt par, der bliver splittet under anden verdenskrig. Og hun lærer den chokerende sandhed om en kærlighedshistorie, der blev skæbnesvanger for Wharton Park og for hendes familie mange generationer frem.

Kommentar:
En knald roman fra allerbedste skuffe - Femina
Jeg giver dem ret. Den er utrolig god, spændende og den har bare det hele. Spænding, drama, død, børn, familie, generationer, kultur, krig og kærlighed.
Jeg er utrolig begejstret over Lucindas måde at skrive på. Hun skifter i fortælling, jeg-person og datiden på en rigtig god måde. Julia er for det meste den centrale, men vi får også historien fra flere perspektiver. Ikke mindst da fortiden skal fortælles. Jeg kan også rigtig godt lide at det ikke bare er en lang fortælling af fortiden, men at der bliver stoppet op og man bliver trukket tilbage til nutiden og Julia. Selvom jeg ikke var tilfreds og tvang mig selv til at ligge mig til at sove, da Elsie pludselig bliver for træt til at fortsætte sin fortælling. ;) Men det gør jo bare en god historie, og at man ikke kan vente med at læse mere.
Jeg havde store forventninger til denne bog. Alle jeg kender, som har læst bogen, har rost den til skyerne og samtidig var jeg ret begejstret for den sidste bog jeg læste af hende (se den her), og det skaber jo en masse store forventninger som, som regel ikke kan indfries. Men det gjorde de bestemt her. Er virkelig glad for historien, selvom jeg synes den havde en alt for "happy ever after" slutning. Men indholdet og fortællingen er super god og glæde mig til at læse noget mere af Lucinda Riley.
Find mig på FacebookInstagram og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag