Den hvide præstinde

Forfatter: Trudi Canavan
Forlag: Tellerup
Serie: 6. bøger i serien



Titel: Auraya
Orginaltitel: Priestess of the White (Part 1)
Sidetal: 252
Endnu en god fantasy bog fra Trudi Canavan.
Som altid er der rigtig mange personer at finde rundt i, i starten, men når man har fået styr på dem så begynder et spændende eventyr.
Hun har skabt nogle ret spændende personer, dyr og diverse skabninger og den åbner op for mange forskellige eventyr i det 5 næste bøger i serien, og ikke mindst kærligheds affærer.
Jeg glæder mig til at læse videre i serien og se hvor det hele kommer hen.
5 pingviner 

Titel: Siyee-alliancen
Orginaltitel: Priestess of the White (Part 2)
Sidetal: 183
En spændende optakt til en spændende rejse.
Der bliver introduceret nogle interessante miljøer og skabninger, og bliver spændende hvilke alliancer der bliver skabt fremover.
4 pingviner 

Titel: Drømmevæveren
Orginaltitel: Priestess of the White (Part 3)
Sidetal: 183
En spændende og medrivende kamp.
Jeg er spændt på Mirars udvikling og om Leiard får kontrol.
Samtidig er jeg spændt på hvad der nu skal ske, og om Auraya og Leiard virkelig er færdig med hinanden.
5 pingviner

Titel: Gudernes tjener
Orginaltitel: Last of the Wilds (Part 1)
Sidetal: 208
Mirar og Leiard kæmper stadig om hvem's krop den er, og den bliver spændende at se hvem der vinder kontrollen til sidst.
Samtidig får man et større indblik hos Elaierne og Pentadrianerne, da der nu er historier hos dem.
Og Auraya prøver at få præster og præstinderne til at arbejde sammen med drømmevæverne.
4 pingviner

Titel: Den hvide død
Orginaltitel: Last of the Wilds (Part 2)
Sidetal: 184
Den hvide død indtager Si og truer hele folket.
Da Auraya kommer til undsætning får hun en stor overraskelse, da Mirar er der.
Mirar kæmper stadig side om side med Leiard, men finder endelig ud af hvem han/de er.
Pentadrianerne forsøger at undgå endnu en krig - men det kan være nødvendigt, mener nogen...
Jeg er rigtig spændt på den sidste bog og på slutningen af det hele
5 pingviner

Titel: De sidste vilde
Orginaltitel: Last of the Wilds (Part 3)
Sidetal: 190
En afslutning som efterlader utrolig mange ubesvarede spørgsmål og (for mig) en forhåbning om en fortsættelse i en ny serie.
Jeg sidder også tilbage med en slags chok og forundring da jeg ikke havde set det komme.
5 pingviner

Alt i alt en super spændende og anderledes serie, som jeg klart vil anbefale videre til alle fantasy læse (og alle andre selvfølgelig)
Find mig på Facebook, Instagram og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 



Kommentarer

Populære opslag