Manden fra Sankt Petersburg

Forfatter: Ken Follett
Orginaltitel:  The Man From Sankt Petersburg
Sidetal: 286
Forlag: Cicero
Serie: -


Kort referat:
Tiden er 1914, Tyskland væbner sig til krig, og nabolandene gør klar til at forsvare sig. Begge sider har brug for Rusland, men England er langt fremme i forhandlingerne om en hemmelig russisk alliance.
Hans navn er Feliks. Han kommer til London for at begå et mord, der vil ændre historiens gang. Han er en ekstremt dygtig manipulator og har mange strenge at spille på. Imod sig har han hele Englands politikorps, den begavede og magtfulde jarlen af Walden samt den unge Winston Churchill. Disse odds ville have standset enhver mand - blot ikke manden fra Sankt Petersburg. Hans achilleshæl er en helt andet!

Kommentar:
Endnu en god historisk roman fra Ken Follett.
Der er spænding og en god rød tråd igennem hele historien, og selvfølgelig en (lidt forudsigelig) god (og lidt trist) slutning.
Jeg er blevet rigtigt glad for Ken Folletts enkelte bøger. Der er ikke så mange familier at skulle kende og de er hurtige at komme igennem. Dog kommer man aldrig rigtig i dybden med karakterne, som i f.eks. Jordens Søjler og Giganternes Fald, hvilket jeg lidt savner.
Men han gør det godt, og glæder mig til næste gang jeg falder over endnu en Ken Follett bog (der står 5-6 på reolen som venter på at blive læst)

Find mig på Facebook og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag