The Ambassador's Mission

Forfatter: Trudi Canavan
Sidetal: 513
Forlag: Orbit
Serie: Nr. 1 i serien Traitor Spy Trilogy


Kort referat:
Half the thieves in the city are dead ...
Sonea, a Black Magician of Kyralia, knows that she is needed to help hunt down the rouge magician killing them. But Sonea has problems of her own. Her son is the assistant to the new Guild Ambassador to Sachaka and will be in deadly danger when he sets foot on their ancient enemy's soil. As a Black Magician, however, Sonea's every action is watched. Any attempt to leave the city will result in her exile, and lose her any chance of helping her friends - or her son.

Kommentar:
En fortsættelse af De Sorte Troldmænd serien med Sonea, Cery, Rothen og alle de andre vi møder i den serie.
I De Sorte Troldmænd lærer vi Sonea at kende som barn, hvordan hun finder ud af at hun kan magi og hvordan hun lærer at bruge det.
I denne serie er det 20 år senere, hvor vi bl.a. møder Soneas søn, Lorkin. Jeg var rigtig spændt på at læse på engelsk igen, da det er lang tid siden, men det gik rigtig fint og glæder mig til at læse de to næste i serien :)
Den fanger ret hurtigt og synes det er sjovt at vende tilbage til Sonea og hele "slænget". Ret hurtigt bliver historien delt op i 3 fortællere og det gør at man får rigtig mange gode informationer og det gør den endnu mere spændende! Jeg er meget spændt på hvordan den fortsætter.
Man kan sagtens læse den uden at have læst De Sorte Troldmænd, men der bliver tit refereret til Sonea, Akkarin og Ichani Invasionen, og det giver selvfølgelig en større forståelse hvis man kender den historie :)
Find mig på Facebook og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag