På kanten af evigheden

Forfatter: Ken Follett
Sidetal: 1099
Forlag: Cicero
Serie: Nr. 3 i century trilogien

 Citat: "Hvad gør vi så i forhold til krisen i Berlin?" spurgte han. "Vi bygger en mur," svarede Khrusjtjov.
Kort referat:
Berlin 1961. Rebecca Hoffmann, datter af Carla og Werner Franck, opdager, at hendes mand hat haft sine egne skumle grunde til at gifte sig med hende, og i løbet af en eftermiddag mister hun både mand og job. Der er ingen fremtid for hende i Østberlin, og hun beslutter sig for at rejse til Vesten. Men for sent. Samtidig i Washington gør den unge sorte advokat George Jakes, søn af Greg Pesjkov og Jacky Jakes, sig klar til at sige på en bus, der skal føre en flok borgerrettighedsforkæmpere gennem Sydstaterne i protest mod den ulovlige raceadskillelse. En tur, der kommer til at få afgørende betydning for Georges fremtid, både hvad angår kvinder og karriere.
Citat: Det østtyske regime havde gjort, hvad alle sagde ikke kunne gøres: De havde bygget en mur tværs gennem Berlin. Og Rebecca befandt sig på den forkerte side. 
Kommentar: 
Jeg ville egentlig gerne give den 3½ stjerne, men det har jeg desværre ikke. Jeg synes den er mere end god, men synes heller ikke jeg vil beskrive den som rigtig god. Men midt i mellem.
Forventninger er rigtig svært at konkurrere med! Og jeg tror desværre mine forventninger har været ALT for store til denne bog. Jeg vil ikke sige at jeg er skuffet over bogen, men i synes den falder lidt i forhold til de 2 første. Plus der er ekstremt meget politik i den, og politik er ikke min stærke side (det interesseret mig overhovedet ikke!).
Når det så er sagt, så er bogen god. Det tog lidt tid for mig at huske de forskellige familier og hvordan de hang sammen, på hvilke måder og hvem var hvem, men da jeg fik det på plads var den også medrivende og hurtig at komme igennem.
Den foregår igennem Den Kolde Krig og synes den giver et okay billede af hvordan tiden var. Savner en lille smule "action" og mere beskrivelser af hvor hårdt det egentlig var for Østberlin. Men en god slutning på trilogien og elsker Epilogen! Det er en rigtig smuk del af bogen.
Citat: Der lå en gul konceptblok på Woody Dewars skrivebord. Jasper trak den hen til sig og tog en blyant. Han tænkte sig om et øjeblik og skrev så: "I dag stod jeg og to hundrede tusinde andre og hørte Martin Luther King redefinere, hvad det vil sige at være amerikaner."
Find mig på Facebook og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

  1. Jeg er også igang med bogen. Indtil videre synes jeg den er rigtig god :) men gik lidt i stå, da hverdagens travlhed overtog lidt, men nu håber jeg, jeg snart kan komme videre med den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hverdagen kan godt overtage nogen gange desværre. Men synes den er rigtig nem at komme igennem :) God læsning :)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag