Leoniderne

Forfatter: Nanna Foss
Sidetal: 541
Forlag: Tellerup
Serie: Nr. 1 i Spektrum serien


Citat: "Havde du mareridt?" spørger jeg og lægger en hånd på hans skulder. Han nikker bag armen, stakåndet.  "Ja" "Også mig. Vi har sikkert spist for meget lagkage" 
Kort referat:
Hvornår startede det egentlig? Med den gamle dame der beskyldte os for verdens undergang? Med drømmen om de lysende hænder? Med kompasset der gav os brandsårene? Eller længe før?
15-årige Emilie tegner en dreng med turkise øjne og et mystisk prismesmykke. Dagen efter får hun et chok, da drengen starter i hendes klasse.
Før Emilie får set sig om, har hun trekantede ar i håndfladerne, og hendes skolekammerater begynder at kunne uforklarlige ting.
Eller er det bare indbildning? Grænserne mellem drøm og virkelighed viskes ud, og Emilie prøver desperat at undgå at blive en del af kaosset. Men snart må hun indse sandheden. Det er kun et spørgsmål om tid...
Citat: Pludselig bliver mine arme flået ud fra kroppen, og noget hårdt rammer begge håndflader. En brændende smerte stråler op gennem armknoglerne og kolliderer i min rygrad til en søjle af hvid ild. Regnbuefarvede gnister danser foran øjnene, og jeg når lige at opfatte at jeg skriger. Så bliver alting farveløst og stille. 
Kommentar:
En rigtig spændende bog fra Nanna Foss, og den ligger op til et brag af bøger i fortsættelserne. Er utrolig spændt på de næste bøger i serien, og hvordan "ungerne" udvikler sig.
Til at starte med er bogen ret almindelig. Vi har en alm. 9. klasse, med to nye elever, den klassiske stræber, mobberen og den generte pige i baggrunden, hurtigt sker der noget som alle synes er ret wierd, og som får nogen til at arbejde sammen, selvom de absolut ikke synes om den plan. Ret hurtigt føler man at man kender de 3 hovedpersoner, som man først møder, og det er et rigtig stort plus da der pludselig ser en masse uforklarlige ting.
Jeg synes den er rigtig spændende og som sagt bygger den op til et brag af spænding i fortsættelserne.
Citat: Linus har engang sagt, at hvis man beder folk om ikke at tænke på en lyserød elefant, er det eneste de kan tænke på, præcis en lyserød elefant. Og lige nu står elefanten og stirre på mig med eftertænksomt spidsede læber ... som om den vitterlig kan høre alt hvad der foregår i mit hoved.
Find mig på Facebook og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

  1. Syntes virkelig også denne lyder god, men ved bare ikke om jeg orker en serie mere hvor jeg ikke kan få slutningen med det samme :) Kan se du læser jo nærmest alle de bøger jeg også gerne ville læse :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe nej det er ikke altid man kan vente på slutningen, men sådan er det jo med serier. Nanna Foss har indtil videre planlagt 8 i serien, så det vare jo lidt tid. Men synes den er rigtig spændende, og du må ha den med på din liste. Om du så læser den i år, eller om 5 år er jo lige meget :)
      Jamen så passer det jo fint :) Min plan er at blive færdig med Eragon serien efter Ken Follett :) (med mindre jeg skal anmelde flere bøger) :)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag