Den sorte paraply

Forfatter: Lene Dybdahl
Sidetal: 444
Forlag: Tellerup
Serie: -

Citat: Robert klamrede sig til vognen, svimmel og svag i knæene. Han åbnede langsomt øjnene og lyttede igen, men kampen var slut. Én af dem havde fået skåret halsen over. Den anden kom løbende over gårdspladsen med kurs mod drosken.  
Kort referat: 
England 1666.
Adelsønnen Robert Swift tilbringer sommeren på landet i selskab med sin far, som han hader af et ondt hjerte.
En nat da Robert ligger og sover, buldrer en hestevogn ned af markvejen.
Det første varsel om at hans trygge tilværelse snart er forbi.
På kuskesædet sidder en sortklædt mand med et morderisk udtryk i det ulveagtige ansigt. Sværdet ved hans side klaprer ildevarslende i takt med vognens rystelser.
Hvile dystre hemmeligheder bærer den sortklædte under kappen? Når tiden er inde, kender Robert da forskel på godt og ondt i en verden af løgn og forræderi?
Citat: Han trådte et skridt frem og gjorde en hurtig bevægelse. Hun mærkede en borende smerte mellem ribbenene og så ned. Manden pressede en spids, sort paraply mod hendes bryst og tvang hende baglæns.
Kommentar: 
Endnu en super god bog fra Lene Dybdahl. Har virkelig glædet mig til denne bog længe, og da jeg blev spurgt om jeg ville anmelde den, var jeg hurtig til at sige ja!
Jeg var lidt i tvivl om starten mest fordi det er 2014 og 1666, og man tænker, hvad fanden kan de to år ha tilfælles, men selvfølgelig giver det hele god mening (det ville i hvert fald være skidt hvis det ikke gjorde).
Jeg kan rigtig godt lide måde bogen er bygget op på, og ikke mindst vores hovedkarakter. Selve historien er fyldt med fakta og spændende plots, og selvom man ryger frem og tilbage i årstal, så har historien en grundlinje som forbliver lige hele tiden.
Slutningen er uden tvivl min favorit i denne bog. Den har stor forudsigelighed også alligevel ikke. I løbet af historien, gætter man hurtigt at Robert vil blive hvor han er, men hvad der sker med Dr. Rawls, synes jeg er meget usikkert.
Alt i alt endnu en rigtig god bog fra Lene Dybdahl, og glæder mig til den serie hun er i gang med at skrive på allerede nu. Så den 18. oktober kan i roligt gå ud og købe Den sorte paraply i butikkerne :)
Citat: Han spurtede ned ad gaden på de bare fødder uden at opfatte hvilken katastrofal fejl han netop havde begået.

Find mig på Facebook og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag