Nøglen til Rebecca

Forfatter: Ken Follet
Sidetal: 279
Forlag: Rosinante & co.
Serie: -

 (Men glæder mig stadig til den 16. september :D )
Citat: Det var den femårige hvide hankamal, som han havde købt i Gialo, det yngste og stærkeste af de tre dyr og samtidig det skikkeligste. Han holdt så meget af dyret, som en mand overhovedet kan holder af en kamel, eller med andre ord: han hadede den kun en lille smule. 
Kort referat:
Det er sommeren 1942. Anden Verdenskrig har været i gang i mere end to år, og Tyskland har tromlet gennem Europa uden at have mødt nævneværdig modstand. I Nordafrika har Rommels effektive krigsmaskine trængt englænderen op i en krog, men De Allierede har ikke desto mindre tænkt sig at gøre ørkenlandene til den slagmark, hvor krigslykken skal vende.
Rommels stærkeste våben mod englændernes omgruppering er mesterspionen, den halvt tyske og halvt arabiske Alex Wolff, og fra sin base p en husbåd i Cairo og udstyret med en snedig kode baseret på Daphne du Mauriers Rebbeca lykkes det Wolff at opsnappe De Allieredes planer.
Var det ikke på grund af én lillebitte fejl, ville Wolff endnu en gang have kunne vendet krigens gang, men nu havde han desværre begået denne lillebitte fejl, og i stedet endte det med en menneskejagt.
Citat: - Telegrammet har følgende ordlyd: Når sejrens gudinde kalder, gælder det om at gribe til. En sådan chance kommer måske aldrig igen. Fortsæt til Caori. Adolf Hitler. 
Kommentar:
På trods af at Anden Verdenskrig interessere mig rigtig meget, så var det ikke nok til at opfange min opmærksomhed længe nok.
Jeg synes egentlig ikke at bogen var dårlig, men jeg manglede virkelig noget at holde mig fast på og noget mere spænding. Normalt synes jeg ikke Follett har nogen problemer med dette, men denne bog fald altså ikke i god jord hos mig. Jeg sad konstant og tjekkede hvor mange sider jeg havde igen, for så kunne jeg komme videre til en anden bog - og sådan skal det jo ikke være.

Find mig på Facebook og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag