Erik menneskesøn

Forfatter: Lars-Henrik Olsen
Sidetal: 392
Forlag: Rosinante & co
Serie: Nr. 1 i serien om Erik menneskesøn

Citat: Erik talte: 1, 2, 3, 4, og så lød der et stort brag, der fik hans fodboldpokaler til at rasle i glasskabet på væggen.
Han begyndte at blive urolig, for det s ud til, at de mærkelige, klare lyn var på vej lige hen mod ham!
Kort referat:
Gudinden Idun og hendes livæbler er blevet bortført af jætterne, og guderne er ved at miste deres styrke.
Erik bliver fra jorden hentet op til gudernes verden.
Sammen med Tors datter Trud må og skal han finde Idun ... og forhindre Ragnarok.
Citat: Erik kiggede på den store mand, der stod ved siden af ham. Han lignede nærmest en galning fra en anden verden. Gad vide, hvad jeg nu har kastet mig ud i, tænkte han. 
Kommentar:
Jeg er rigtig glad for at det ikke er ret lang tid siden at jeg har genlæst alle Valhalla tegneserierne og fået genlæst alle de diverse myter. Selvom de selvfølgelig bliver gengivet her i, så er det bare rart at kunne historierne og kende personerne i forvejen.
Citat: Erik vendte sig mod Hovvarpner og tænkte sig grundigt om. Hvad skulle han sige til en hest?
"Sig nu noget, så den lærer din stemme at kende!"
Erik rømmede sig. "Davs", sagde han så. 
Dog må jeg sige at jeg var en lille smule skuffet over historien. Jeg synes der manglede noget kamp. Det var lige som om at Erik og Trud kom lidt for nemt igennem det hele, selvom de selvfølgelig havde deres kampe ind i mellem.
Når det så er sagt, så synes jeg det er en rigtig god fortælling og er rigtig glad for endelig at have fået den læst.
Citat: Trud tog Eriks hånd og førte ham længere ind i skoven. Erik fulgte med. Han syntes, det var underligt, for han var ikke vant til at gå med nogen i hånden. Det var længe siden, havde havde gået sådan med sine forældre, og hans kammerater i skolen holdte han aldrig sådan i hånden. Men hun gik han sammen med en pige. 
Find mig på Facebook og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag