Brudt

Forfatter: Karin Slaughter
Sidetal: 432
Forlag: Hr. Ferdiand
Serie: Nr. 2 i serien om Sara Lindton og Will Trent


Citat: Hun prøvede instinktivt at stritte imod. Hun kæmpede mod vandet og panikken, der strømmede gennem hendes hjerne. Hun mærkede, hvordan et knæ blev presset hårdt ned mod hendes ryg og tvang hende endnu længere ned i mudderet. En brændende smerte skar sig gennem hende hals. Hun mærkede en smag af blod. Hun ville ikke dø. Hun ville leve. Hun var nødt til at leve. 

Kort referat:
Da en ung kvinde findes død under isen, indikerer en seddel efterladt under en sten på søbredden, at der er tale om selvmord. Men allerede efter få minutter står det klart, at det ikke er tilfælet. Det er et brutalt, koldblodigt mord. Retsmediciner Sara Lindton og specialagent Will Trent kommer på et usædvanligt opklaringsarbejde, som ikke bliver nemmere af, at sagens hovedmistænke kort efter findes død.

Citat: Hun gik hen til ham og pressede fingrene ind mod hans hals for at lede efter en puls. Det var tydeligt, at han var blevet gennembanket. Hans næse var brækket, og han havde blodsprængninger i øjnene, men det var ikke det, der var årsagen til hans død. 

Samtidig med opklaringsarbejdet har både Lindton og Trent hver deres private problemer at slås med, begge har voldsomme ar på sjælen, men ingen af dem ønsker at tale højt om det - tværtimod.

Kommentar:
En rigtig spændende bog, som fanger med det samme!
Jeg var virkelig fanget hele vejen igennem og ikke en eneste side var kedelig. Man får rigtig meget privat, mest fra Sara, men også fra Will, og det er ikke små ting. Lena Adams dukker op igen og Will kæmper med at få sandheden frem.
Jeg synes det er en virkelig god serie og har (igen) taget næste bog frem :D

Citat: "Glem ikke, at jeg er et stort røvhul, min pige. Og tro ikke et øjeblik, at jeg ikke kunne finde på at ofre din ynkelige røv for at redde min egen"
Hun vidste, at han mente det. Hun vidste, at truslen var lige så reel og farlig som en tikkende bombe. 
Find mig på Facebook og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag