Afsløret

Forfatter: P. C. Cast & Kristin Cast
Sidetal: 260
Forlag: Tellerup
Serie: Nr. 11 i Nattens hus


Citat: Der lød et hæsligt, skingert skrig, og Neferets åndebillede susede fremad. Det brød fri fra vores cirkel og skyllede ind over Sally som en sort tidevandsbølge. Med en lyd som af tusinde kriblende edderkopper flygtede genfærdet ud gennem skolens hovedport og forsvandt

Kort referat:
Nattens hus kommer under anklage for et blodigt mord på Tulsas borgmester, og kampen mellem Lys og Mørke vil uundgåeligt kræve ofre.
Neferet klynger sig til livet med ét eneste mål for øje: at genvinde sin styrke og udødelighed og indtage sin plads som gudinde over vampyrer og mennesker.
Vejen dertil går gennem kaos, død og Mørke.
Presset på Zoey tager til, og hendes frustration og vrede vækker gammel magi til live - en vild urkraft der har sin egen vilje, og som kan tippe balancen mellem det onde og det gode.

Citat: Hun havde en gang været nogens datter. Hun havde engang været Emily Wheiler. Hun havde engang været af sårbart, ulykkeligt barn, og den mand der burde have været hendes mest niskære beskytter, havde misbrugt, udnyttet og krænket hende. 

Citat: Bare det ikke er endnu en dødende elev.... 

Kommentar:
Endnu en god bog i rækken i Nattens hus.
Den er utrolig hurtig læst og nu sidder jeg tilbage og har utrolig svært ved at beskrive min anmeldelse. Jeg har en god følelse om bogen, men kan også godt mærke at jeg synes; at nu må de gerne runde den af. Nr. 12 skulle også være den sidste.
Selvom jeg synes serien er rigtig god, så synes jeg også de er kommet lidt for langt ud, og nogen gange føler jeg at det bare er for at fylde, hvilket jo er rigtig ærgeligt!
Men det er nogle stærke karakter og vidunderlige personligheder. Utroligt at man kan elske dem, man i starten bare ville ha slået ihjel ;)

Citat: Afrodite rystede på hovedet og fulgte efter Zoey der fnes som en tiårig. "Og så undrer de sig over at jeg drikker..."
Find mig på Facebook og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag