Vantro

Forfatter: Karin Slaughter
Sidetal: 499
Forlag: Hr. Ferdinand
Serie: Nr. 5 i serien om Sara Lindton


Kort referat:
Politikommissær Jeffrey Tolliver gør et makabert fund i en skovbund, idet han nærmest snubler over et metalrør, der fører ned til en interimistisk grav. En ung kvinde er blevet levende begravet og ser umiddelbart ud til at være død af iltmangel. Men retsmediciner Sara Lindtons obduktion afslører noget ganske andet. 
Offeret bliver identificeret som Abigail Bennett, et medlem af The Holy Grown landbrugskollektiv. Hendes familie og de øvrige medlemmer af The Holy Grown er ikke just meddelsomme, og mistanken breder sig hurtigt. 
Endnu en grav dukker op, og endnu en pige forsvinder. Politikommissær Tolliver, retsmediciner Lindton og politiassistent Lena Adams får deres sag for i forsøget på at opklare, hvad der foregår bag The Holy Growns hellige facade. 

Kommentar:
Endnu en spændende bog i serien! Det er utroligt at Slaughter kan blive ved med at udvikle karakterne og skabe så stor en spænding.
Jeg synes det er et rigtig godt univers der er skabt med familien som er meget religiøse. Hun skaber et sammenhold og syn fra begge sider.
Slutningen synes jeg er helt fantastisk og glæder mig til at høre mere om Lena!
Find mig på Facebook og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag