Mord for øje

Forfatter: Karin Slaughter
Sidetal: 355
Forlag: Hr. Ferdinand
Serie: Nr. 1 i serien om Sara Lindton


 Kort referat:
Mordet på en ung, kvindelig universitetsprofessor lammer lokalsamfundet i Grant County.
Det er retsmediciner Sara Linton, som finder liget på et toilet på den lokale café. Inden kvinden blev myrdet, er hun blevet brutalt voldtaget og lemlæstet. Sara Linton har aldrig set noget værre, men hendes chok bliver ikke mindre, da hun genkender kvinden som Sibyl Adams; tvillingesøster til hendes eksmands mest betroede medarbejder.
Saras eksmand er Jeffrey Tolliver, byens politimester. Eftersom Sara er byens retsmediciner, tvinges hun til at samarbejde med ham, selvom hun helst vil glemme alt om hans eksistens.
Da en anden ung kvinde kort efter forsvinder sporløst, står det klart, at der er en serieforbryder på spil. En hæsblæsende jagt indledes, en jagt på en morder, der efterlader lig så ubehageligt tæt på Sara, at det dårligt kan være et tilfælde. Og det er måske heller ikke tilfældigt, at Sara gennem lang tid har modtaget et anonymt postkort med religiøse citater en gang om året.


Kommentar:
En rigtig god krimi. Har faktisk læst og anmeldt den før, men har besluttet at læse serien i den rigtige rækkefølge, også synes jeg også en ny anmeldelse er iorden. 
Den er måske lidt for detaljeret og makaber for nogen. Der er rigtig mange detaljer om mordene og ikke mindst om hvad morderen gør ved dem. Det er ikke altid lige lækkert at læse om, men jeg synes alligevel at hun skaber en fantastisk spænding og den er ikke kedelig på noget som helst tidspunkt! 
Selvom det kun er 8 mdr. siden jeg har læst bogen for første gang, så kunne jeg ikke huske hvem morderen var (det kom til mig længere ind i historien). Men glæder mig til at få læst dem alle sammen, og ikke mindst i den rigtig rækkefølge :D
Find mig på Facebook og Goodreads.


Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag