Dødens orkideer

Forfatter: Carlene Thompson
Sidetal: 236
Forlag: Vinten
Serie: -


Kort referat:
Hjælp mig mor!
Ordene er skrevet med blod på spejlet i badeværelset. Tidligere har Caroline hørt en lille pige kalde. Stemmen lød som datteren Hayleys. Men Hayley har været død i tyve år...
Hayley forsvandt som femårige, og senere blev det hovedløse, forbrændte lig fundet. Sagen blev aldrig opklaret. Caroline var dengang gift med kunstneren Chris. I sit nye lykkelige ægteskab med lægen David har Caroline to problemløse børn.
Men nu vender fortiden tilbage. Med nye uforklarlige mord i sit følge. Og med et bundt sorte silkeorkideer på lille Hayleys grav. En lap papir er hæftet ved blomsterne. På papiret står: "Sort til erindring".

Kommentar:
Hvor dejligt at kunne læse en bog forholdsvis hurtigt, fordi den var god og spændende!
Dette er en rigtig spændende roman. Der sker rigtig mange ting, men det er nemt at finde rundt i, og det er nemt at finde rundt i de personer der bliver introduceret.
Der sker noget hele tiden så man keder sig ikke. Jeg havde rigtig svært ved at ligge bogen fra mig, selvom jeg vidste at jeg måske burde sove eller til møde. Uhh så ønskede man virkelig at man li havde en halv time mere ;)
Det er også en historie der viser hvor meget børn egentlig opfanger i hjemmet og dets vaner, eller bare hvor meget de ved, uden at man selv fortæller dem det, eller vil ha de skal vide det.
Jeg er virkelig forelsket i Melinda. Hendes uskyldighed og åbenhed er bare fantastisk. Sådan en lille pige vil jeg gerne ha på et tidspunkt ;)

Find mig på Facebook og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen. 

Kommentarer

Populære opslag