Valhalla - den samlede saga 1

Forfatter: Peter Madsen
Sidetal: 216
Forlag: Carlsen
Serie: Indholder de 3 første i Valhalla serien



Kort referat:
Valhalla genfortæller myterne fra den nordiske mytologi, men tegneserien er også et eventyr i sig selv. I dette bind kan du blandt andet læse om, hvordan det hele begyndte, hvordan guderne kom til at se ud, som de før, og hvor Quark kommer fra.

Valhalla: Den samlede saga bind 1-5 indeholder alle historierne fra de 15 album i Valhalla-serien samt et væld af ekstramateriale. Bindet her indeholder blandt andet en ny myte om Odins rejse og en bonustegneserie om sagnhelten Regnar Lodbrog. I hvert bind af sagaen får du desuden teksterne til de originale myter. Vi følger den spændende vej fra myte til tegneserie, og det hele er ledsaget af flotte illustrationer, alternative forsider, studier, plakater og skitser.... masser af skitser!

Dette bind indeholder historierne:
1. Ulven er løs
2. Thors brudefærd
3. Odins væddemål

Kommentar:
Som tidligere nævnt (her), så elsker jeg sådan nogle bøger her.
Det er en fantastisk rejse at kunne læse hvordan det hele er blevet til, og ikke mindst hvordan det udvikler sig. Jeg er hel klart blevet fan af denne udgave og må have dem samlede til boghylden.
Hvis du kan li mytologi og ikke mindst Valhalla-serierne, så er det li 5 bind for dig =D

Find mig på Facebook og Goodreads.

Kommentarer

  1. Det er virkelig sådan nogle smukke bøger!

    SvarSlet
  2. Jeg elsker også de tegneserier. Min samling af valhalla sagaerne blev komplet her i julen! :D

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag