Nyx

Forfatter: P. C. Cast
Sidetal: 279
Forlag: Tellerup
Serie: Tillægs bog til serien Nattens hus



Kort referat: 
Nyx er en guide til bogserien om ynglingen Zoey Redbird
P. C. Cast fortæller om sin rejse til Irland hvor hun fik sin første tatovering, klatrede i ruinerne af Sgiachs borg og hørte de beretninger der blev til vampyrerne på Skye.
Artiklerne handler om Nyx og andre af nattens gudinder, om vampyrer i folkloren, fiktion og virkeligheden, om tatoveringer og andre Mærker, om katte, om cherokee-indianerne, om skyggeravnene, Kalona og den fri vilje, om forbindelsen mellem Jomfru Maria og Nyx og om den græske udgave af Den Anden Verden.
Bogen præsenterer de virkelige fortællinger bag serien og giver et indblik i hvordan disse fortællinger er blevet brugt til at skabe den gribende historie om Zoey og Nattens Hus.

Kommentar:
Jeg tror man virkelig skal være stor fan af serien, for virkelig at sætte pris på denne tillægs bog.
Jeg er fan af serien og kan virkelig godt li den, men så stor fan er jeg heller ikke. Nogle af kapitlerne var (for mig) kedelige og ikke noget jeg havde behov for at vide.
Jeg kan derimod rigtig godt lide ideen med at forklare hvordan hele serien er blevet til, hvad er virkelighed og fantasi, og hvor kommer det hele fra.
Er du stor fan vil du elske den, ellers så behøver man ikke at læse den.
Find mig på Facebook og Goodreads

Kommentarer

Populære opslag