Det forsømte forår

Forfatter: Hans Scherfig
Sidetal: 175
Forlag: Gyldendal
Serie: -


Kort referat:
"For en del år siden døde en ældre mand på Østrebro efter at have spist et maltbolsje."
Sådan begynder Hans Scherfigs moderne klassiker om Den sorte Skole, der i sin fantasiløshed, åndløshed og terperi knuser de modtagelige barnesjæle, der kommer inden for dens mure.
Til et 25 års studenterjubilæum mødes en gruppe værdige samfundsstøtter. De mindes deres mellemskole og gymnasietid. Og gamle lektor Blomme, der elskede maltbolsjer og ikke døde en naturlig død. En af de adstadige herrer ved sammenkomsten er morderen - den aldrig opdagede morder.

Kommentar:
En klassiker som alle snakker om. En bog der er så fantastisk.
... Jeg kan ikke se det. Jo den er gammel, men synes den er skrevet i et mærkeligt sprog. Og kan slet ikke se hvad det fantastiske i den. Historien er fin nok og man følger en flok drenge hvor i morderen kan findes, men kan stadig ikke se det.
Men i det mindste kan jeg sige at jeg har læst den, og endnu en bog er skrevet på listen =)

Kommentarer

  1. Jeg brød mig heller ikke synderligt om denne bog!

    SvarSlet
  2. Er glad for at høre at det ikke kun var mig. Har det lidt dårligt med at synes dårligt om en klassiker, men den var bare ikke min smag.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag