Dorph

Forfatter: Jes Dorph-Petersen i samarbejde med Andreas Fugl Thøgersen
Sidetal: 219
Forlag: Politikens Forlag
Serie: -



Kort referat:
Han fortæller i bogen om at være afhængig af opmærksomheden og om at være en glad gadedreng, der elsker fodbold og fester, byture og ballade, det underholdende og folkelige.
Samtidig er det en beretning om den modstand et menneskeliv kan rumme. Om fædre, mødre og sønner, om kærlighed og skilsmisse, om ensomhed, misbrug, lavt selvværd og den depression, der ramte ham i efteråret 2011 og blev et vendepunkt i hans liv.

Kommentar:
Det der trak i mig var depressionen. Når man selv har været det igennem så vil man (jeg) gerne høre andres oplevelse med det, og vide man ikke er alene med det.
Det andet var selvfølgelig Dorph i sig selv. Jeg har altid synes om ham. Han virkelig sød, humoristisk og bare rigtig kærlig.
Jeg er heller ikke blevet skuffet. Synes den var lidt tung at komme i gang med, men man skal kende fortiden for at forstå nutiden og sådan er det altid. Derimod gik det hurtigt da jeg først kom op til dagens dato - for det kan jeg kende og relatere til :)
Synes den giver et rigtig godt billede af Dorph og ikke mindst hvordan det foregår i journalistkikens verden. Jeg blev da overrasket over nogle ting, men jeg har heller ikke rigtig vidst noget om hans privatliv. Jeg har kun set ham på tv, og dannet mig et billede derfra.

Kommentarer

Populære opslag