Skammerens datter

Forfatter: Lene Kaaberbøl
Sidetal: 219
Sværhedsgrad: Nem læsning
Serie: Nr. 1. i serien om Skammerens børn


Kort referat:
Dragen gled frem af skyggerne. Langsomt, ét for ét, flyttede den sine tykke, skællede ben.
"Nico!" hviskede jeg febrilsk.
"Jeg har set den," sagde han og greb fastere om spyddet. "Bare bliv ved med at gå."
Det kunne han sagtens sige. Mine ben var stive og mærkelige, og hele min krop susede og dunkede og summede af skræk. Hvis den drage kom bare et skridt nærmere ...

Det er ikke med vilje, at Dina er havnet i Dunarks Dragegård. Hun har ikke spor lyst til at spille helt. Faktisk er det hendes højeste ønske at være en almindelig pige og måske få nogle ganske almindelige venner.
Men det går ikke, når man er Skammerens datter og har øjne, ingen almindelige mennesker tør se ind i.

Kommentar:

Jeg har i mange år tænkt at jeg skulle læse den her serie, men har aldrig fået det gjort... - og nu sidder jeg bare og tænker, hvorfor har jeg dog ikke det?!
Der er ingen tvivl om at det er en bog til børn/teenagere, men synes stadig den er rigtig god og fanger utrolig godt. Resten af serien er bestilt på biblioteket og regner med at sluge dem råt! Der gik i hvert fald ikke lang tid med den her.
Synes måske det er en serie man skal læse som barn - der tror jeg den er endnu mere spændende - men må indrømme at jeg nyder den også rigtig meget. Men jeg er også bare et lille barn inden i ;)

Kommentarer

  1. Åh, den bog minder mig om virkelig gode tider. Selvom det er mange år siden, kan jeg tydeligt huske hvor imponeret jeg var af denne serie :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag