Første offer

Forfatter: James Patterson
Sidetal: 283
Sværhedsgrad: Moderat krimi læsning
Serie: -


Kort referat:
Hvornår er man lykkeligst? Hvornår føler man sig fuldkommen tryg? Her har vi en morder, hvis speciale er at slå en kile i en lykke, et brydepar oplever på selve bryllupsaftenen.
Hans første offer udvælges med omhu, og det unge nygifte par findes bestialsk myrdet i suiten på et eksklusivt hotel på det, der skulle have været deres livs stjerneaften. Og deres død bliver startskuddet til en række mord på brudepar, for den forskruede morder finder størst tilfredsstillelse, når ofret er lykkeligt i dødsøjeblikket.
Detektiven Lindsay Boxer står foran en gigantisk mordgåde, hvor der hverken er otiv eller mistænkte. Sammen med tre andre kvinder - en retsmediciner, en jurist og en journalist - sætter hun sig for at stoppe morderen. Men de kommer ingen vegne gennem de normale kanaler, og derfor tager de utraditionelle midler i brug. De har ingen ide om, hvad der venter dem.

Kommentar:
Jeg er gået lidt i stå med Ringenes Herre så tog en krimi ved siden af. =)
James Patterson har jeg hørt om mange gange, men har ikke læst ret meget af ham, dog skuffer han ikke. Bogen fanger med det samme og bliver rigtig spændende. Jeg måtte kæmpe for at holde øjnene oppe i går aftes. Jeg havde egentlig lagt bogen fra mig og var halvt faldet i søvn, men jeg måtte bare vide hvad der skete!


Kommentarer

Populære opslag