Stormvind

Forfatter: Kami Garcia og Margaret Stohl
Sidetal: 566
Sværhedsgrad: Moderat læsning
Serie: Nr. 1 i Beautiful Creatures serien


Kort referat:
Ethan Wate glæder sig til at få overstået High School, så han kan flytte væk fra den lille kedelige by Gatlin, hvor der aldrig sker noget spændende.
Men så begynder der pludselig at ske mystiske ting: Ethan begynder at have mærkelig drømme om en pige, han aldrig har mødt - indtil den smukke Lena Duchannes en dag starter på hans skole. Hun er pigen fra drømmen!
Lena viser sig at have magiske kræfter, men der hviler også en mørk forbandelse over hende, som vil blive afgjort, når hun fylder 16 år. Inden da må Ethan forsøge at finde en måde at redde Lena på og opklare mysteriet om, hvordan han er forbundet til Lena...

Kommentar:
Da jeg var inde at se Beautiful Creatures var jeg helt betaget. Synes den var mega god - filmen altså - og var meget spændt på at læse bøgerne.
Jeg hentede så bogen på biblioteket i tirsdags, og blev færdig i går. Jeg opdagede ikke at den var på 566 sider! De blev bare slugt.
Men det irriterer mig at når der bliver lavet en film om en bog, at de så kun tager noget af den, og resten laver de bare om!!!!
Bøger og film bliver aldrig det samme - det ved jeg, men det pisser mig af at de vælger at lave helt om på det.

Når det så er sagt, så synes jeg at bogen er fantastisk! Den fanger med det samme og er utrolig spændende. Jeg elsker at der er vendt op og ned på det hele, og det nu er pigen der er "farlig" - i forhold til Twiligth sagaen.
Og med den slutning kan jeg ikke vente med at læse bog nr. 2!!!!
Som sagt synes jeg den er rigtig god, og folk der kan lide det overnaturlige, (og selvfølgelig) drama og kærlighed, jamen så er det en bog lige til dig!!!


Kommentarer

  1. Du skal købe en bog der matcher din partners ønskeseddel så vidt muligt.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag