Den store Gatsby

Forfatter: Scott Fitzgerald
Sidetal: 176
Sværhedsgrad: Nem læsning 
Stjerner: 2/5
Serie: -



Kort referat:
Hver weekend fylder Jay Gatsby sit kæmpehus på Long Island med drikkende og dansende gæster.
Kun ganske få kender værten, men alle har noget at fortælle om ham.
Er det rigtigt, at han under krigen var tysk spion?
Har han virkelig studeret ved Oxford?
Har han tjent sine ufatteligt mange penge på at smugle sprit?
Hvorfor inviterer han alle disse mennesker hver weekend?
Og hvorfor bor han resten af ugen alene i sit store hus?
Gennem Nick Carraway, bogen fortæller, får vi historien om den store Gatsby, der i sin strålende og tomme tilværelse klynger sig til drømmen om en kvinde.

Kommentar:
Jeg synes i starten at bogen virkede meget god. Jeg vil gerne ind og se filmen, som snart har premiere, og det fik mig til at læse bogen.
Jeg vil sige så meget: Jeg håber at filmen er bedre end bogen!!
Den er ikke spændende, for der er ikke den store handling, og synes generelt ikke at man opbygger noget forhold til nogen af personerne i historien.
Da jeg har set traileren til filmen, så tænkte jeg at der ville være en masse spænding og action i - det eneste action der er, at et ægtepar der er hinanden utro, og at der er en der bliver kørt over.
Vil ikke anbefale den videre, og er faktisk også blevet i tvivl om jeg vil ind og se filmen.

Kommentarer

Populære opslag