Den tomme plads

Forfatter: J. K. Rowling
Sidetal: 517
Sværhedsgrad: Moderat læsning - meget politisk
Stjerner: 2/5


Kort referat:
Barry Fairbrother er i begyndelsen af fyrrerne, da han - ganske uventet - dør. Landsbyen Pagford efterlades i chok.
Pagford emner af engelsk idyl med sit brostensbelagte torv og den historiske klosterkirke, men lige under overfladen lurer sandheden om en ny i krig. Rige i strid med fattige, teenagere med deres forældre, koner med deres mænd, lærere med deres elever...
Denne tomme plads, som Barry efterlader sig i sognerådet, bliver snart kilden til den største strid, byen endnu har set. Hvem vinder valget, der er indhyllet i heftig lidenskab, dobbeltspil og uventede afsløringer.
Den tomme plads er en på alle måder overraskende og munter tragedie.

Kommentar:
Overraskende tragedie: Ja. Munter: Nej.
Endelig er jeg blevet færdig med Rowlings første roman for voksne - og synes bare hun skal gå tilbage til fantasy og hyggelige fortællinger til børn.
Synes den er utrolig langtrukken at komme ind i, og når du endelig kommer ind i historien, så sker der ikke andet end nogle drengestreger.
Den store overraskelse kommer på de sidste sider, og er langt fra munter og hyggelig.
Jeg er glad for at jeg har købt bogen til billige penge, for hvis jeg havde betalt fuld pris, ville jeg have pengene tilbage!
Den er meget politisk og den fortæller meget omkring det bagved, bagved mennesker. Men udover det synes jeg ikke det er den store historie.
Er skuffet over bogen, og vil i stedet vende tilbage til Harry Potter når jeg skal læse en bog af J. K. Rowling.

Kommentarer

Populære opslag