Et spørgsmål om penge

Forfatter: Anna Grue
Sidetal: 420
Sværhedsgrad: Moderat læsning
Stjerner: 5/5


Kort referat: 
 En hovedrig playboy findes knivdræbt i sit entreprenørfirma, der er ved at blive renoveret. Det viser sig hurtigt, at morderen skal findes i den snævre kreds, der har nøgle til byggepladsen. Flere af dem - fra firmaets direktør og mellemlederne til de håndværkere, der står for arbejdet - har haft særdeles gode grunde til at slå Peter Münster-Smith ihjel.
Efterforskiningen giver såvel Christianssund Politi som privatdetektiven Dan Sommerdahl indblik i en verden fyldt med kokain, dyre ure og masser af smukke kvinder. Skal motivet findes blandt den dødes damebekendtskaver, eller det det hele i virkeligheden ... et spørgsmål om penge?

Kommentar:
Der er ingen tvivl om at jeg synes dette var en spændende krimi, siden jeg har slugt den på en halv dag.
Jeg synes ikke Dan Sommerdahl er så meget i centrum, som i de foregående bøger, men synes heller ikke at det gør noget. Jeg synes derimod det er dejligt at få mere at vide om de personer/politifolk han har arbejdet sammen med.
Den var spændende og mange personer med! Men selvom der var mange personer, var det forholdsvis nemt at finde rundt i.
Kan ikke sige så meget end at jeg synes man skal læse denne, og ikke mindst de andre bøger i serien, hvis man er til krimi. Synes Anna Grue skriver utrolig godt og hun gør det utrolig spændende hele vejen igennem.

Kommentarer

Populære opslag