Carrie

Forfatter: Stephen King
Sidetal: 206
Sværhedsgrad: Moderat læsning
Stjerner: 3/5


Kort referat og kommentar:
Pubertet, menstruation, mobning ...
Store piger kan være hårde ved hinanden, og her går det ud over Carrie, der er klassens sorte får.
Hun er sær, tavs og indesluttet, og det er nok hende mors skyld. Carries mor er religiøs fanatiker, opdrager sit barn med gammeltestamentelig strenghed og forbryder hende at deltage i noget som helst, der har med kammeraterne og deres tilværelse at gøre.
Alligevel kommer Carrie med til skoleballet, og hun oplever for en kort stund at blive accepteret og ender som ballets dronning.
Men det er nogen, der har noget i baghånden til hende ... en ondskabsfuld plan, der får det værste op i Carrie.
Og Carries værste er meget slemt ... for Carrie kan noget, som andre ikke kan. Det hedder med et fremmedord telekinese, og da Carrie slipper sine kræfter løs, går byen sin undergang i møde ...

Jeg har læst to bøger af Stephen King, og den ene var kanon god, og den anden var kanon dårlig, så da jeg faldt over Carrie så tog jeg chancen, og jeg vil sige den ligger i mellem. Den er hverken god eller dårlig.
I starten er den meget specielt skrevet og man skal virkelig vende sig til at den skifter mellem forskellige personer, uddrag af bøger og fortid og nutid.

Det er interessant nok at følge Carrie og man får virkelig medlidenhed med hende og hendes opdragelse, men det er ikke en bog jeg vil anbefale videre.
Læs den hvis du har lyst, men det var ikke en jeg var vildt overraskede over.

Kommentarer

  1. Jeg finder også Kings bøger ret forudsigelige ifht kvalitet, jeg er dog ret fascineret af ham. Hvilken bog af hans er de du har fundet vildt god?
    jeg har nu slettet Carrie fra min to-read list, men der er altid plads til en stedfortræder.

    SvarSlet
  2. Jeg synes at Den Grønne Mil er kanon god. Tror jeg vælger at læse én til med ham, men hvis den er li så middel/dårlig, så gider jeg ikke King mere.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag