Forklædt som nazist

Forfatter: Charlotte Johannsen
Sidetal: 259
Sværhedsgrad: Moderat læsning 
Stjerner: 5/5


Kort referat og kommentar:
"Jeg, der knap drak øl, da jeg svømmede, tilbringer nu torsdag, fredag og lørdag i selskab med de mænd, som hele byen frygter.
Det er et miljø med stoffer, vold og racisme og en ekstremt hadefuld tilgang til omverdenen. De hader de røde, de hader de venstreorienterede, de hader indvandrerene, jøderne og politiet.
Jeg har aldrig haft had tæt inde på livet, men nu mærker jeg, hvordan en hadefuld ideologi omsættes til grænseløs aggressivitet, som ikke bare udspiller sig søndag på stadion, men konstant er til stede i miljøet, så selv de mindste provokationer kan udløse voldsomme reaktioner. Jeg kan mærke, at det påvirker mig at omgås mennesker, der er så vrede. Jeg bliver hurtigere selv vred og hidser mig op over ligegyldige ting."

En velskrevet og utrolig historie.
Den er fangende og man kan ikke stoppe med at læse før sidste side er vendt!
Charlottes historie er utrolig. Jeg kan slet ikke beskrive hvor god jeg synes den er. Den er hurtig læst for sådan en som mig, men det tror jeg også den er for andre. Den river en sådan med, at man føler selv man bliver en del af hele miljøet, og man prøver at forstå hvilke tanker der går igennem Charlottes hoved, da hun er sammen med alle disse mennesker, og hvilken omvældtning det må være for hende.
Det er et miljø som jeg ikke vidste fandtes. Dvs. jeg vidste at det fandtes, men ikke i den grad som Charlotte fortæller.
Jeg synes det er en del af Danmarks historie, som skal læses - SÅ KOM IGANG!

Kommentarer

Populære opslag