Dead and Gone

Forfatter: Charlaine Harris
Forlag: Gollancz (engelsk udgave)


Kort referat:
Byen Bon Temps i Louisiana står til at blive rystet af chokerende nyt fra den overnaturlige verden: Lige som vampyrene gjorde det før dem, er varskabningerne - mennesker med evnen til at transformere sig om til dyr - nu klar til at afsløre dem selv for resten af verden.
Sookie Stackhouse, der er bartender og kan høre de levende menneskers tanker, er bekymret over afsløringen, og det har hun god grund til, når man tænker på, hvordan indbyggerne i den lille by foragter alle med overnaturlige evner, inklusiv Sookie.
Afsløringen bliver dog modtaget ganske roligt blandt de fleste, men helvede bryder løs, da liget af en myrdet varpanter bliver fundet på parkeringspladsen bag baren, hvor Sookie arbejder.
Da liget viser sig at være Jasons kone, bliver Jason, Sookies bror, straks udpeget som hovedmistænkt. Sookie har dog større problemer at bekymre sig om, da hun finder ud af, at en ond fefyrste vil slå hende ihjel.

Kommentar:
Jeg har elsket alle bøgerne om Sookie Stackhouse, og har glædet mig hver gang jeg har skulle læse den næste, men hold da op hvor er jeg skuffet over nr. 9!!
Jo det er da spændende når varskabningerne skal "springe ud", og når man finder liget af Crystal, men det er også det! Og det sker i starten af bogen!
Jeg synes den var rigtig langtrukken og der skete ikke rigtig noget, hvor jeg tænkte at nu skulle jeg bare læse mere. Jeg har været lang tid om at læse denne bog, og har tit overvejet bare at lade vær med at læse den færdig. Dog vil jeg gi nr. 10 en chance - jeg har jo elsket de 8 andre bøger i serien!
Så ja jeg var skuffet over denne bog, men den var en del af serien.


Find mig på FacebookInstagram og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag