Rædslernes hus

Forfatter: Richard Pelzer
Forlag: Aschehoug


Kort referat:
Richard Pelzer vokser op i et hjem, der for de fleste mennesker ville minde om en krigszone. Hans storebror, Dave, er sin psykopatiske og fordrukne mors syndebuk. Han bliver slået, hånet og terroriseret døgnet rundt, må spise af en hundeskål under bordet og sove i kælderen.
For at slippe for at lide samme skæbne indtager Richard rollen som morens lille stikker. Han overvåger Dave, lokker ham i fælder og angiver ham til moren, selv når han ikke havde gjort noget forkert.
Det redder Richard - lige til den dag, hvor Dave bliver tvangsfjernet, og moren er nødt til at finde sig en ny syndebuk...

Kommentar:
Jeg har været meget lang tid om at læse denne bog fordi den simpelthen har været så hård at komme igennem. Det er ikke en bog for sarte sjæle.
Alle detaljer kommer på bordet.
Ved slet ikke hvordan jeg skal beskrive den. Richard er tvunget til sin opførelse opdager langsomt hvordan Dave har haft det.
Synes det er en rigtig god slutning, selvom jeg bagefter sidder og tænker på hvad der sker bagefter.
Hvad? Hvor? Hvornår? Hvordan? osv.


Find mig på FacebookInstagram og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag