Hjemsøgt

Forfatter: Annika Von Holdt
Forlag: Vinten


Kort referat:
Psykologen Patrice Devon lever et stille liv opfyldt af sit arbejde, hunden Django og veninden Sarah Lawrence, der også er psykolog. Men en dag ændrer alt sig. En mystisk kvinde, der er overbevist om, at Antikrist er genopstået, begynder at ringe til Patrice på alle tider af døgnet, og samtidig føler hun sig forfulgt af en mørk skikkelse, som hun ser, når hun er alene.
Samtidig sker en række bestialske mord i New York, som alle har det til fælles, at ofrene er mænd, og at de er blevet kastereret. FBI agenten Jack Khaine er blevet sat på sagen, og omstændighederne fører ham i kontakt med Patrice, som han straks fascineres voldsomt af.
Men intet er som det ser ud til. En kendt psykologs datter genopstår tilsyneladende fra de døde, mørke hemmeligheder dukker op til overfladen, og Jack Khaine må kæmpe med den lokale betjent Reeves, som bestemt ikke har lyst til at samarbejde med FBI.

Kommentar:
En utrolig spændende thriller som bare bliver mere og mere indbydende jo længere man kommer ind i den.
Jeg kan rigtig godt lide at når man læser epilogen til sidst, så sidder man enten og er forærdet eller (som jeg) smiler over den overraskede vending.
Kan klart anbefale den. Den er fyldt med mord, blod, psykologi og interesserende metoder.


Find mig på FacebookInstagram og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag