Jeg ser mig selv i et stjålet spejl

Forfatter: Maria Kuchen
Forlag: Høst


Kort referat:
Bye, bye Nowhere! Nu skrider Riina. Hun forlader forstadssumpen Elsa Marie og de gamle venner til fordel for Stockholm og musikgymnasiet.
I Stockholm møder hun Camera Clara og Alfons, som både irriterer og tiltrækker. Og Sofie, som ingen kender sanheden om.
Jeg ser mig selv i et stjålet spejl er en selvstændig fortsættelse til den kritikerroste Sang til en sommerfugl. Den handler om Alfons, Sofie, Camera Clara og Elsa Marie, men mest om Riina og hendes nye liv i Stokholm efter en klassekammerats tragiske selvmord på den gamle skole. Den handler om kærlighed, venskab og om at få styr ´på sin fortid og på den person, man var før, og den man er på vej til at blive. Hvem det så lige er...

Kommentar:
Det er samme personer, og skrivestilen er den samme som i Sang til en sommerfugl, der imod synes jeg slet ikke den holder!
Der sker ikke rigtig noget, udover at man følger Riina i en slags dagbog. Hun flytter og får en ny tilværelse, men udover det sker der ikke det store.
Jeg er skuffet over den, hvis man sammenligner denne og Sang til en sommerfugl. Men som regel er toeren jo heller ikke så god som den første.


Find mig på FacebookInstagram og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag