Harry Potter og Halvblodsprinsen

Forfatter: J. K. Rowling
Forlag: Gyldendahl


Kort referat:
Harry Potter og Halvblodsprinsen er den sjette bog i serien om troldmandsdrengen Harry Potter. I denne bog er krigen mellem det gode og onde for alvor begyndt. Lord Voldemort er tilbage ved fuld styrke og skyr ingen midler for at komme til magten. Med det i baghovedet må Harry tage tilbage til Hogwarts, hvor han igennem året må prøve at løse diverse mysterier, som f.eks.: Hvem er Halvblodsprinsen og hvad har Draco Malfoy gang i? Derudover får han ekstra timer af Albus Dumbledore, hvor Harry får fortalt Lord Voldemorts livshistorie.

Kommentar:
Det er en rigtig spændende bog i serien, ikke mindst fordi det er her Harry endelig finder ud af hvordan han skal besejre Voldemort!
Det at man får hele baggrunden for Lord Voldemort er også utrolig spændende. Det viser hvor mange tanker Rowling har gjort sig om karakteren.

Hvis man skal diskutere film vs. bog, så lever filmen jo aldrig op til bogen!
I denne sammenhæng har de udeladt en ufattelig masse ting. Nogen ting som jeg synes har været vigigt at få med, men som instruktøren har fra valgt.
Selvfølgelig kan man ikke få alt med, men der er specielt en scene (til sidst) som jeg synes skulle ha været med i filmen for at forstå Professor Snape, også selvfølgelig begravelsen som bliver slutningen på bogen.


Find mig på FacebookInstagram og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag