Tankados Kode

Forfatter: Dan Brown
Forlag: Hr. Ferdinand


Kort referat:
I "Tankados kode" tages læseren med ind til kernen af USA´s mest magtfulde efterretningstjeneste - NSA. NSA er i besiddelse af computere, som kan bryde selv de bedst krypterede koder, men en dag dukker en kode op, som selv disse overdimensionerede supercomputere ikke kan bryde - og så begynder det at blive farligt.

NSA´s dygtigste kryptograf, Susan Fletcher, bliver tilkaldt, og inden længe finder hun ud af, at NSA holdes som gidsel - ikke af våben og bomber, men af en kode så kompleks, at hvis den frigives via internettet, vil tæppet blive rykket væk under efterretningstjenesten, og dens tophemmelige databaser vil gå tabt - eller endnu værre; databaserne vil blive gjort offentligt tilgængelige...
Susan Fletcher er med ét viklet ind i et spind, hvor hun ikke kan se forskel på venner og fjender. Det er med livet som indsats, og med sit fædrelands sikkerhed på spil, at hun må forsøge at rede trådene ud.

Kommentar:
Igen er Dan Brown kommet forbi mig.
Denne gang hedder den "Tankados kode" og jeg må sige at jeg var solgt.
Den var så spændende fra første side også til den allersidste! Man tror halvvejs inde man ved det hele, men det gør man overhoved ikke. Den overrasker lige til det sidste!


Find mig på FacebookInstagram og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag