Hedebølge

Forfatter: Liza Marklund


Kort referat:
Annika Bengtzon, journalisten vi mødte i Liza Marklunds første roman Nedtælling, er i denne roman 8 år yngre og netop flyttet til Stockholm. Hun er løst ansat som journalistelev ved tabloid-avisen Kvällspressen, og dumper ved en tilfældighed ned i en sag som viser sig at blive meget omfattende. En kvinde findes nøgen, voldtaget og myrdet på en kirkegård, og midt i Stockholms varme sommer udløser det både mediefeber og politiske svinestreger. Det er en særdeles glimrende kriminalroman hvor Liza Marklund forsyner Annika med en fortid, og det lover godt for kommende romaner med Annika Bengtzon i hovedrollen. Det er god og velkomponeret underholdning og ydermere formår Liza Marklund på en overraskende og elegant måde at flette den myrdede kvindes og Annikas liv sammen.

Kommentar:
Så er jeg blevet færdig med endnu en bog. "Hedebølge" af LIza Marklund. Jeg har så lige fundet ud af at det faktisk er nr. to i serien, men et'eren foregår 8år efter to'eren, så det går nok.. Den kan jeg læse til sidst ;)

Men det hele startede da jeg på min fødselsdag købte "Livstid" af Liza Marklund, og da jeg så ville læse den her to et par uger siden, fandt jeg ud af at det er nr. 7 i serien! Typisk mig... men jeg var inde og undersøge om man kunne læse dem uden at skulle læse ALLE sammen, og det kunne man godt, men man ville ikke få så meget ud af det, som hvis man læste alle sammen. Så jeg valgte at tage på bibliotekket og låne - den jeg troede var et'eren.

Men jeg vil da helt klart anbefale den. Den er rigtig god og MEGA spændende!!!! Jeg lev mig utrolig meget ind i den, og slutningen er helt uforventende!!
Så nu skal jeg igang med 'tre'eren' som hedder "Paradiset", men inden jeg får den hjem fra bibliotekket så er jeg gået igang med en biografi om Walt Disney. Så inden længe kommer der nok også et lille indlæg om den.


Find mig på FacebookInstagram og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag