Æblekinder

Forfatter: Maria Hirse


Kort referat:
"Jeg har selv været helt nede i skidtet. Set døden i øjnene. Jeg er en af de heldige, der overlevede. Virkeligheden er, at seks procent af alle piger med spiseforstyrrelser dør."

De forskellige former for spiseforstyrrelse er et markant indslag i tidens sundhedsbillede. At det er dødsens alvorligt og langt mere komplekst end som så, er de færreste måske klar over.
Det kan gå rigtig galt, når sygdommen løber løbsk. Hvorfor man rammes af spiseforstyrrelser, er der ikke et entydigt svar på, men for at vise, hvad anoreksi bl.a. handler om, har Maria Hirse valgt at fortælle sin egen historie.

Under beretningen om livet med den farlige følgesvend ligger en besværlig barndom og en opvækstperiode med lavt selvværd. At det blev de barske vilkår i modelverdenen, der fik sygdommen til at bryde ud, gør ikke historien mere interessant.

Kommentar:
I går aftes blev jeg så færdig med Maria Hirse's "Æblekinder" og jeg synes også den er utrolig god!
Jeg kan godt lide at man kan læse alle bøgerne ("den 13", "æblekinder" og "bag facaden") hver for sig, men hvis du vil have et bedre kendskab til hende så er det bedst at læse dem alle sammen.
Jeg begyndte bare tilfældigt, og det var heldigvis den rigtige række følge :) Der var jeg heldig.
Men nu er jeg igang med "Bag facaden" og regner ikke med der går lang tid før jeg er færdig med den også :)


Find mig på FacebookInstagram og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag