De stjal mit liv

Forfatter: Carmen Richard
Forlag: Lademann


Kort referat:
Da Carmen er to år gammel, bliver hun forladt af sin biologiske mor. Hun placeres i to forskellige, men begge steder bliver hun mishandlet og seksuelt misbrugt.
Den lille pige prøver at forhindre de seksuelle overgreb ved altid at gå sjusket klædt og se snavset og ussel ud, så hendes plejefar ikke skal få lyst til hende. Hun prøver at undgå de slag, som plejemoderen dagligt lader hagle ned over hende, ved at gøre som der bliver sagt, men lige lidt hjælper det.
Carmen higer efter opmærksomhed og kærlighed og protesterer ikke. Hun kender kun til det ekstreme og det grusomme og tror, at alle børn har det som hende og forstår derfor ikke det vanvittig raseri, den tunge sorg og den lammende fortvivlelse, som griber hende. - De er glade for mig, siger Carmen til sig selv. - De slår af kærlighed, og far gør, det han gør, fordi han elsker mig. Det er mig, der må være noget galt med, siden jeg ikke bryder mig om det.

De stjal mit liv er den rystende beretning om plejebarnet Carmen, som kun har et eneste ønske: At finde en kærlig mor...

Kommentar:
Igen har jeg fået læst en rigtig god bog :)
Den handler om en lille pige der hedder Carmen, og man følger hende fra hun er 2år gammel til hun er i midten af 30erne, ca.
Den er utrolig godt og rigtig svær at lægge fra sig - Den rør rigtig dybt og den fanger med det samme!!

Find mig på FacebookInstagram og Goodreads.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag